woensdag 26 mei 2010

Lijsttrekkersdebat RTL

Zo, op de late avond kan ik het toch niet laten om even een klein stukje te schrijven over het lijstrekkersdebat dat vanavond op RTL te zien was. Het was in 1 woord GEWELDIG!

Om direct met de deur in huis te vallen; In mijn ogen is Rutte de grote winnaar van dit debat en zijn Balkenende en Cohen de grote verliezers.

Ik heb waarlijk genoten van dit debat, er werden de nodige harde klappen uitgedeeld en personen waarvan ik het niet had verwacht kwamen erg goed uit de hoek.
Rouvoet ben ik geen voorstander van, maar ik vond hem toch erg goed op dreef vanavond. Hij kon zijn mannetje goed staan.
Halsema is zoals vanouds heerlijk scherp in het debat.
Wilders was eindelijk eens voor de verandering goed op dreef, voor de verandering kwam niet elke minuut het massa-intergratiewoord, maar had hij zelfs ideeën over extra investeren in politie en de zorg WOW bijna eng gewoon...Probleem is alleen, wie gaat dit betalen? Waar wilt hij dit geld vandaan halen?

Cohen viel erg tegen. Hij verdween al heel snel naar de achtergrond toe, om zomaar opeens eruit tevoorschijn te komen wanneer hij of een goed punt had of iemand bij wilde staan zoals dat hij dat deed bij Femke. Erg jammer want ik gun het hem wel...Volgens mij kan hij best wel een goede leider zijn, maar zijn "falend optreden" in debatten is toch een slecht teken. Het is een teken van "slecht daadkracht" en daadkracht is juist een kenmerk van een goede leider!
Roemer is volgens velen dé verassing van de avond en eigenlijk kan ik het alleen maar eens zijn met de experts. Scherpe one-liners en duidelijk staan voor zijn partij. Het is alleen zo jammer dat zijn economisch beleid zo on-realistisch is...

Dan hebben we nog meneer Balkenende...In mijn ogen een van de grote verliezers van dit debat. Volgens mij begint hij bang te worden hoe groot de VVD aan het worden is. Ook vanavond alweer vroeg hij aan Rutte om de handen inéén te slaan over het maken van een breekpunt van de hypotheekrente-aftrek (waar ik overigens voor ben, mits dit geleidelijk wordt afgebouwd).

Maar mijn stem blijft op Pechtold want ook hij was weer goed op dreef! Wat mij trouwens opviel en wat ik ook erg fascinerend vond waren hoe vaak Halsema en Pechtold het met elkaar eens waren. Al met al was het een zeer interessant debat en ik hoop dat deze vaker de komende tijd worden gehouden. Ik ga het in ieder geval in de gaten houden.

Mensen, fijne avond allemaal en werk ze voor morgen! Ook mijn wekker gaat morgenochtend weer vroeg...Dikke knuffel van Halbe!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten