zondag 13 juni 2010

Partijprogramma PVV - Een logische analyse

Laatst zag ik op facebook een link staan naar een filmpje op youtube. Daarin was te zien hoe rumberto (of hoe die kerel ook mag heten) te gast was bij zo'n actualiteitenprogramma op nederland 1. Rumberto is die donkere man die een van de presentatoren is van RTL Boulevard. Wilders was namelijk op bezoek geweest en die heeft daar zijn standpunten mogen verdedigen.
Rumberto had het partijprogramma van de PVV gelezen en hij had daar nogal een duidelijke mening over. Het gevolg is dat ik zelf ben gaan zoeken en ik heb dat partijprogramma gevonden, gedownload van de officiële site van de PVV. Ziehier mijn (selectieve) analyse wat het effect is op de samenleving als deze worden doorgedrukt.

Veiligheid
Wat mij opvalt is dat ze vooral gericht zijn op "de allochtoon". Niet moet er alleen een etnische registratie komen, maar wordt ook het (beruchte) TBS-systeem afgeschaft. Nu we toch bezig zijn moeten niet-nederlanders die een misdrijf plegen direct het land worden uitgezet.

Etnische registratie hm...Volgens mij was het Hitler die met het idee kwam om alle joden te registreren. De gevolgen kennen wij onderhand wel. Niet dat ik meneer Wilders in hetzelfde hokje wil plaatsen als bovengenoemde, maar het is in mijn ogen een zeer onethisch standpunt dat zelfs kan worden geclassificeerd als een beroving van vrijheid! Laten we alle allochtonen dan maar gelijk chippen, net zoals we met onze huisdieren doen. Dan kunnen we tot op de meter precies peilen waar iemand is.
TBS-systeem heeft zeker problemen, maar het probleem ligt vooral in het feit dat deze teveel verlof meekrijgen. I.p.v. het afschaffen van de TBS moet het systeem worden hervormd.
Toegegeven, het is hartstikke mooi dat zij 10000 agenten op straat willen hebben. Hoe gaan zij dit betalen? Met hun eigen loon mag ik hopen?

Islam
De islam is een politieke ideologie, dus deze kan geen gebruik maken van de voorrechten van een godsdienst. Ook moet de stekker uit de Commissie Gelijke Behandeling en de dubbele nationaliteit stoppen. En als Turkijke wordt toegetreden tot de EU, dan moet Nederland eruit stappen. Daarnaast moet ons land elk contact met islamitische landen verbreken en moet de strijd tegen de islam het speerpunt worden van ons buitenlandbeleid.

Ik heb geen behoefte aan het beginnen met het discussie over Islam. Zoals elk geloof heeft zijn sterke punten en zijn zwakte punten. Feit is echter wel dat de Islam zeker wordt beoefend als een godsdienst en dat het dus onder de bescherming valt van de grondwet. Waarom wordt de Islam wel aangevallen, terwijl het juist het individu is dat hard moet worden aangepakt? Ik ben niet voor een godsdienstige ideologie, ik ben voor een samenleving gebaseerd op het albekende normen - en waardencultuur. En ja, ook ik vind een hoofddoekje allerminst charmant staan. Neemt niet weg dat als iemand ervoor kiest om dat te dragen, dat dat hun goedrecht is. Partij voor de Vrijheid? Nee, Partij voor de selectieve Vrijheid; PVSV, dat lijkt mij een betere benaming.

Daarom is de Commissie Gelijke Behandeling ook zo belangrijk, om misstanden te voorkomen. Wij leven nou eenmaal in een multi-culturele samenleving en dan kan je niet mensen afstraffen op hun geloof danwel levensbeschouwing. Straf mensen af wanneer zij fouten begaan!
En de toetreding van Turkije, ik snap niet waarom er zo'n punt over wordt gemaakt. Natuurlijk zal dat te maken hebben met het feit dat wij als "hardwerkende" Nederlander moeten betalen voor hun toetreding en dat vinden wij mensen oneerlijk. Wisten jullie dat het leven nou eenmaal niet eerlijk is?

En de Islam moet het speerpunt worden van ons buitenlandbeleid! Nou, het lijkt erop dat er al een aanleiding is begonnen voor het ontketenen van een derde wereldoorlog. Als elk land zo'n xenofobisch beleid zou gaan hanteren, dan is het afwachten wanneer de eerste atoombom valt. Ach, 2012 is nog maar een half jaar verwijderd van ons, wie weet gaan we het nog halen ook, het einde van de mensheid!

Sociaal en democratie
Er moeten geen subsidies aan politieke partijen worden gegeven en vooral niet aan de linkse partijen. Ook moet de overheid minder derden inhuren.
Daarnaast moet het ontslagrecht niet worden versoepeld en moet het UWV/CWI worden afgeschaft. Ook mag er geen uitkering worden gegeven aan boerkadraagsters en mensen die slecht nederlands spreken.

Subsidies zijn in het algemeen een essentieel onderdeel van enkele organisaties. Het is dankzij deze subsidies dat ik en vele andere mensen konden studeren, anders waren deze opleidingen onbetaalbaar. Waarom mag een politieke partij geen subsidie ontvangen? Ok, wanneer er sprake is van een wanbeleid dan mag het wat mij betreft worden ingetrokken. Maar om persé hard uit te halen naar linkse partijen is behoorlijk onbeschoft in dit democratisch(?) land...Gelukkig zit de PVV volgens de analyse die te zien op wikipedia net in het midden. Dat zou naar mijn mening moeten betekenen dat ook hún subsidies moeten worden afgeschaft, is dat nou even lullig...

Ontslagrecht is nu een hot issue, vooral vanwege de kredietcrisis. Als deze niet wordt versoepeld, dan zullen bedrijven minder snel geneigd zijn om personeel aan te nemen. Dit zal uiteindelijk een negatief effect teweegbrengen op de arbeidsmarkt en het daaraan gerelateerde economie van ons land. Het hoeft niet per definitie te leiden tot sociale onzekerheid zolang er nog voldoende werk is. En geloof me, er ís nog genoeg werk.
Het is alleen jammer dat mensen die slecht nederlands spreken nooit aan de bak zullen komen. Deze mensen moeten worden gestimuleerd in het zoeken naar een baan en niet gelijk in een verdomhoekje worden geplaatst omdat zij onze taal niet goed leren spreken. Integratie?

Milieu
Jazeker, zij hebben goede plannen voor het milieu! Zij zien de global warming als een hype dat is veroorzaakt door populistische wetenschappers. En schiphol moet groeien, dus dan moeten allerlei normen naar beneden worden bijgesteld. Ook moet er een extra kerncentrale worden gebouwd. En wij moeten van een groen hart een kloppend hart maken...

Er is genoeg te discussiëren over global warming, maar feit is wel dat wij mensen een veel duurzamer beleid moeten hanteren. Doe hier dan ook wat aan! Maar nee, zij willen meer wegen gaan aanbouwen. Geweldig toch, om op deze manier het autorijden weer gestimuleerd. Als extraatje wordt Schiphol ook uitgebreid voor meer vliegverkeer, alsof onze natuur niet al genoeg te verduren heeft met de mensheid.
Een extra kerncentrale is volgens de PVV essentieel voor een onafhankelijke energievoorziening. Dat is zeker waar, maar wat gaan we doen met alle kernafval? Dumpen we dat in de noordzee?
En dat groen hart moet wat mij betreft groen blijven! Want een hart dat klopt zal op lang termijn ook gaan stoppen met kloppen wanneer zijn maximale capaciteit is bereikt...

Zo, dit is tot zover mijn langste blog die ik heb geschreven. Dan ben ik nog selectief geweest ook in de punten die wat mij betreft duidelijk in het oog sprongen. Nu ben ik niet per definitie anti-PVV, maar ik wil wel graag aan mensen laten zien wat voor gevolgen zijn van enkele programmapunten die in mijn ogen essentieel zijn voor een goeddraaiende samenleving dat ook nog eens een sterke economie heeft. Daarvoor moet je niet je pijlen richten op enkele punten, maar een breder perspectief ontwikkelen. Tunnelvisie heeft een land nooit gedaan, waarom beginnen wij er dan nu mee?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten