vrijdag 25 februari 2011

De pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet

Vandaag las ik op de site van RTL Nieuws dat Paul de Leeuw is bedreigd! En waarom? Omdat hij 'toevallig' werkzaam is bij de VARA en dat was blijkbaar voor enkele mensen de doorslaggevende factoren om hem te bedreigen.

Zoals wij allemaal weten was er enkele weken geleden een kleine rel ontstaan rondom meneer Wilders die zich zwaar beledigd voelde door een bepaalde cartoon zoals hier te zien is. Nu moet ik ook toegeven dat dit toch wel op het randje van de fatsoen balanceert, maar laten we niet vergeten wat voor uitspraken meneer Wilders heeft gedaan. Ook deze uitspraken balanceren soms op het randje van een concept genaamd fascisme en was dat niet iets wat voornamelijk van toepassing was in het duitsland ten tijde van de jaren '30 voordat Hitler het duitse volk had opgehitst tegen de joden?

En nu doet meneer Wilders huilie huilie omdat zijn wereldidee van het opzetten van tuigdorpen wordt gedegradeerd tot een synoniem van concentratiekampen.
Het gevolg is dat er een oproep werd gedaan aan de achterban van de PVV om actie te ondernemen tegen de VARA en diens gelieerde groeperingen. En wat zijn de gevolgen? Men gaat mensen lopen bedreigen!
De PVV, de partij die zijn mond vol heeft over vrijheid van meningsuiting en het land teruggeven aan hen van wie het land origineel aan toebehoort laat zijn botte tanden zien aan hen die het lef hebben om te tornen aan de macht van de partij van de selectieve vrijheid.

Ik vraag mij eerlijk af, hoe laf kan je zijn dat je mensen gaat lopen bedreigen om zoiets als een cartoon?! Hoe simplistisch kan je wel niet zijn dat je je volledig laat leiden door je emoties zonder ook maar een enkele rationele inslag te gebruiken. Dat de mensen in het Midden-Oosten zo bijzonder emotioneel hebben gereageerd over de beruchte deense cartoons valt nog wel enigszins te begrijpen, maar dat wij hier in dit ontwikkeld land niet meer in staat zijn om onderscheid te maken tussen een spotprent dat puur gericht is op provocatie en een duidelijke belediging aan het adres van een persoon danwel fractie vind ik toch écht te gek voor woorden. Want dat is waar het uiteindelijk om gaat in deze hele kwestie. Mensen zijn op hun pik getrapt en daarvoor gaan ze blindelings om zich heen slaan.

Ik vraag mij nu af wat de mening is van meneer Wilders over deze cartoons, zal hij wellicht zijn mening nuanceren nu hij als eigen persoon het onderwerp is geworden van een spotprent? Zal hij wellicht toch enigszins begrip kunnen opbrengen voor een volk dat zo andersdenkend is dan hem? Ik betwijfel het, want de pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet - geprezen zij het fasicme!

Mensen, ik wens ieder een heel fijn weekend toe!
Een dikke knuffel van Halbe - wereldverbeteraar pur sang

Geen opmerkingen:

Een reactie posten